تمهیدات استانداری تهران برای برپایی ۲۲بهمن

استاندار تهران در تشریح تمهیدات استانداری تهران برای راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن گفت: حفظ امنیت و آرامش مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنوان اولویت محقق خواهد شد.

شکل گیری استان‌های غربی و جنوبی تهران در حال مطالعه است

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص تشکیل استان‌های غربی و جنوبی و جدا شدن آنها از استان تهران، گفت: این سوال در این مقطع اثربخشی خوبی ندارد اما قطعا تاثیر ساختارها در رفع مشکلات مردم باید مورد سنجش قرار گیرد. شکل گیری استان غربی در حال مطالعه است که بخش عمده این مطالعات نیز انجام شده اما اینکه کدام شهرستان‌ها با مرکزیت کدام شهرستان به عنوان استان غربی شکل بگیرد موضوعی است که در دست بررسی است و در آینده نزدیک مشخص می‌شود.

به گفته فخاری، همچنین استان جنوبی نیز به عنوان استان دوم در تهران جدا خواهد شد که آن هم در دست مطالعه است؛ اما مطالعات آن کمی عقب تر از استان غربی است که در آینده نزدیک می‌توان تصمیمات درست‌تری را در خصوص آن اتخاذ کرد.

تمهیدات استانداری تهران برای برپایی ۲۲بهمن

وی در خصوص برگزاری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن نیز گفت: یکی از روزهای مقدس ما ۲۲ بهمن است که یادآور خاطره پیروزی ملت ایران برابر طاغوت است که هر ساله جشن گرفته می‌شود. امسال نیز تمهیدات لازم برای برگزاری این روز در دستور کار قرار گرفته و به لحاظ حضور گسترده مردم و تأمین خدمات لازم تدابیر لازم اتخاذ شده است.

حفظ امنیت و آرامش مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به عنوان اولویت محقق می‌شود 

وی افزود: علی رغم شرایط امروز تمهیدات لازم اندیشیده شده تا حفظ امنیت و آرامش مردم به عنوان اولویت محقق شود. ظرفیت‌های لازم برای تأمین آرامش مردم در دستور کار قرار دارد و شهروندان این اطمینان را داشته باشند که دلاورمردان حوزه امنیت کشور برای رسیدن به امنیت کامل در میدان هستند و اقدامات لازم را انجام داده‌اند. از سوی دیگر همه هماهنگی‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این راهپیمایی انجام شده است.

در ساخت و سازهای غیر مجاز استان تهران دور زدن قانون شکل می‌گیرد 

استاندار تهران درباره ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح استان نیز گفت: این ساخت و سازها با اقداماتی تحت عنوان دور زدن قانون و عدم توجه به آن شکل می‌گیرد که دستگاه‌های ذیربط باید با آن برخورد جدی داشته باشند. ساخت و ساز در حرایم شهرها و روستاها و حتی ساخت و ساز غیر اصولی در محدوده شهرها همگی به دلیل عدم رعایت قانون است. قطعا سیر فرآیند قانونی برای اخذ مجوز و تغییر کاربری‌ها همگی در قانون پیش بینی شده و همه موظف به رعایت آن هستند.

استاندار تهران درباره انتقال نمایشگاه‌ها به محل شهر آفتاب نیز گفت: نمایشگاه به لحاظ موقعیت جغرافیایی، دسترسی و تأمین نیازمندی‌ها و قابلیت پذیرش جمعیت باید ظرفیت‌های لازم را داشته باشد. مجموعه شهر آفتاب مصوبه و وجه قانونی دارد و از سوی دیگر ظرفیتی در مجموعه نمایشگاهی سئول وجود دارد که قطعا تفکیک موضوعات برای نمایشگاه‌ها با وزارت صمت است.

باید عمده فعالیت‌های نمایشگاهی به شهر آفتاب منتقل شود

وی تأکید کرد: قطعا اگر نمایشگاهی نیازمند انتقال ابزارآلات سنگین است مجموعه نمایشگاهی سئول این امکان را ندارد. همانند برگزاری نمایشگاه اتومبیل که امروز در محل شهر آفتاب برگزار شده مجموعه‌ای است که جمعیت پذیری به همراه امکانات و خدمات لازم را دارد. پیشنهاد ما این است که استفاده از ظرفیت نمایشگاهی سئول به گونه‌ای باشد که موجب مشکل در ترافیک و ایجاد مزاحمت برای اهالی محدوده نداشته باشد. لذا باید بار فعالیت این مجموعه کاهش پیدا کند و عمده فعالیت‌های نمایشگاهی به شهر آفتاب منتقل شود.

فخاری در پایان با اشاره به دیدار با احزاب برای انتخابات نیز گفت: چهار راهبردی که مقام معظم رهبری برای حضور مردم در انتخابات ترسیم کردند با تقسیم منطقی به نتیجه می‌رسد؛ لذا رقابت و مشارکت دو بخشی که بدون دخالت دولت شکل می‌گیرد در حقیقت «مردم پایه و متکی به اراده مردمی» است و احزاب می‌توانند در این دو بخش، نقش آفرین باشند.

وی افزود: برای ایجاد رقابت درست از طریق افزایش مشارکت با تبیین مسائل انتخابات فرصت جدیدی فراهم می‌شود و از سوی دیگر امنیت و سلامت انتخابات دو بخشی است که بر عهده دستگاه‌های دولتی و برگزار کنندگان انتخابات است. قطعا با قرارگیری این دو جریان در کنار هم شاهد انتخابات پرشور خواهیم بود.

انتهای پیام 

سیدمیثاق اختر reporter picture
سیدمیثاق اخترخبرنگار شخصیامتیاز: 224تعداد خبر: 9
برچسب‌ها:

نظرات

همه حقوق این سایت متعلق به مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران می باشد.