نقش مهم نوسازی حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران معتقد است که نوسازی حمل و نقل عمومی سهم مهم و بسزایی در کاهش آلودگی هوای پایتخت دارد.

محمد میرزایی قمی به خبرنگار ایرنا گفت: در ایام تعطیلات نوروز بدلیل کاهش محسوس تردد خودروها و همچنین موتورسیکلت ها در شهر، شاهد رخت بستن آلودگی هوای تهران بودیم که نشان می دهد باید روی موضوع نوسازی حمل و نقل عمومی برنامه ویژه ای داشته باشیم.

وی افزود: تردد هر خودرو و یا موتورسیکلت فرسوده بالای ۳۵ تا ۴۰ درصد آلودگی تولید می کند و تصور کنید که حجم بالای خودرو و موتورسیکلت های فرسوده چه بلایی بر سر هوای تهران می آورد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران ادامه داد: مدیریت شهری در این دوره برای نوسازی و حتی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی برنامه ویژه دارد که امسال بخش زیادی از این برنامه ها اجرایی می شود و پیش بینی می شود با اجرای این بسته های نوسازی حمل و نقل عمومی شاهد کاهش روزهای ناسالم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تا امروز شاهد بوده ایم که هیچ روزی هوای تهران ناسالم نشده گفت: جدی گرفتن تردد خودروهای فرسوده و همچنین الزامی بودن اخذ برگه معاینه فنی بسیار امید بخش است و با همکاری پلیس راهور و همچنین شهرداری باید تلاش کرد سهم آلودگی هوای تهران را در برنامه های مختلف اعم از کوتاه و بلند مدت کاهش دهیم.

میرزایی قمی تاکید کرد: با اجرای برنامه های طراحی شده در حوزه حمل و نقل عمومی، آینده بسیار مثبت است چرا که قرار است بخش زیادی از اتوبوس و تاکسی های برقی وارد این ناوگان شود که خبر خوبی برای پایتخت نشینان خواهد بود و همه باید دست به دست هم دهیم تا وضعیت هوای پایتخت بهتر شود.

جواد آل داوود reporter picture
جواد آل داوودخبرنگار شخصیامتیاز: 1186تعداد خبر: 57
برچسب‌ها:

نظرات

همه حقوق این سایت متعلق به مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران می باشد.