ایجاد بیش از ۲۰ هزار ظرفیت در قرارگاه اجتماعی تهران

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی از عزم جدی شهرداری تهران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت خبر داد و گفت: در دو سال گذشته کارهای بسیاری انجام شده و تقریباً ۸۰ درصد از مشکلات سپری شده و حالا حاصل این دو سال کار شبانه‌روزی در کلیه مناطق تهران در حال نمایان شدن است.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خبر داد

ایجاد بیش از ۲۰ هزار ظرفیت در قرارگاه اجتماعی تهران

ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در سطح نواحی مناطق ۲۲گانه پیگیری می‌شود

مهسا قوی قلب
خبرنگار

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی از عزم جدی شهرداری تهران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در پایتخت خبر داد و گفت: در دو سال گذشته کارهای بسیاری انجام شده و تقریباً ۸۰ درصد از مشکلات سپری شده و حالا حاصل این دو سال کار شبانه‌روزی در کلیه مناطق تهران در حال نمایان شدن است.
احمد احمدی صدر افزود: پس از اینکه شهردار تهران به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در بحث ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت معرفی شد، قرارگاه اجتماعی شهر تهران با جدیت بیشتری فعالیت‌های خود را ادامه داد و با همدلی و هم‌افزایی سایر دستگاه‌ها و نهادهای فعال در حوزه آسیب‌های اجتماعی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در سطح مناطق مختلف پایتخت بودیم.
وی با اشاره به افزایش ظرفیت‌ها گفت: شهرداری تهران به تنهایی با احداث ۱۰ مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر با ظرفیتی حدود 7 هزار و 700  نفر به کمک پایتخت آمد و در مجموع بیش از ۲۰ هزار ظرفیت با همکاری دستگاه‌ها و نهادها در قرارگاه اجتماعی شهر تهران ایجاد شد.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: پس از دو سال زحمات شبانه‌روزی حالا باید وارد مرحله جدیدی شویم و نتایج مثبت آن را بزودی خواهید دید و شاهد کند شدن رشد فزاینده آسیب‌های اجتماعی در تهران خواهیم بود.
احمدی صدر با اشاره به اینکه حالا پس از دو سال، این فعالیت‌ها در مناطق
۲۲ گانه شهر تهران توسط شهرداران نواحی وارد مراحل جدیدی شده است، اظهار کرد: پس از ابلاغ دستورالعمل‌های جدید پیرامون ساماندهی آسیب‌های اجتماعی پایتخت توسط شهردار تهران، تمام شهرداران نواحی مناطق ۲۲ گانه با جدیت وارد میدان شده‌اند و در سطح محلات در حال ساماندهی متکدیان، معتادین متجاهر، کارتن‌خواب‌ها، زباله گردها و کودکان کار هستند و در چند بازدیدی که در روزهای گذشته از برخی مناطق داشتیم این کار تا رسیدن به نتایج مطلوب ادامه خواهد داشت. تلاش‌های دو سال گذشته که باعث شد حدود ۸۰ درصد راه طی شود، در روزها و هفته‌های پیش رو ان‌شاءالله نتیجه نهایی خواهد داد. به گفته احمدی‌صدر، شناسایی پاتوق‌ها، مراقبت شبانه‌روزی از فضاهای بی‌دفاع شهری و نقاط آسیب پذیر، فعالیت‌های شبانه‌روزی گشت‌های حامی‌شهر و... از جمله اقداماتی است که با جدیت دنبال می‌شود و افراد آسیب دیده اجتماعی ابتدا توسط گشت‌های حامی شهر جذب شده و سپس تحویل پایگاه‌های خدمات اجتماعی مناطق ۲۲گانه می‌شوند و درنهایت برای غربالگری اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کار با قوت و به صورت شبانه‌روزی دنبال می‌شود و تلاش‌های دوساله شبانه‌روزی در حوزه خدمات اجتماعی در کنار همراهی سایر دستگاه‌های فعال به نتیجه می‌رسد اما به خاطر داشته باشیم که آسیب‌های اجتماعی، پپچیدگی‌های خاص خود را دارد و در دو سال، سه سال، ده سال، پانزده سال و دو سه دهه ایجاد می‌شود و نمی‌توان توقع داشت، یک شبه جمع شود. اگر ریشه‌ها و مبانی ایجاد آسیب‌های اجتماعی مثل مسائل اقتصادی، حاشیه نشینی، ورود غیرمجاز اتباع و مهاجران، مباحث فرهنگی و فرهنگ‌سازی عمومی حل نشود، آسیب‌های اجتماعی نیز تکرار می‌شود و هیچ گروه و مجموعه قدرتمندی هم نمی‌تواند آن را حل کند. وی همچنین گفت: در سال ۱۴۰۳ گام‌های نهایی برای رفع آسیب‌های اجتماعی برداشته خواهد شد تا در حوزه کودکان کار و خیابان، تکدی گری، معتادین متجاهر، افراد کارتون خواب و بی‌سرپناه و همچنین زباله گردها به اهداف از پیش تعیین شده در دو سال گذشته دست پیدا کنیم و سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران نیز در سطح مناطق ۲۲گانه پشتیبان کامل شهرداران نواحی در این زمینه خواهد بود.

مهسا قوی قلب reporter picture
مهسا قوی قلبخبرنگار شخصیامتیاز: 647تعداد خبر: 27
برچسب‌ها:

نظرات

همه حقوق این سایت متعلق به مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران می باشد.